फाल्गुन २४ - हाल अमेरिका रहेका गोरखाका गोकुल ढकालले आफ्नो ब्लगमा लेखे,'...गोलीमा
डराई मर्नु जिन्दगी ।' विदेशिने नेपालीहरूको पीडा र आक्रोशलाई समेटिएर
लेखिएको उनको यो भावना सम्भवतः कुनै पनि सञ्चारमाध्यममा छापिने थिएन । तर
उनलाई केको फिक्री ? आफ्नै ब्लगमा राखिदिए । निजी भावनाले भरिएको उनका ब्लग
चहार्ने धेरैलाई उनले शब्दमार्फत वेदना बाँडेका छन् ।
जुन सञ्चारमाध्यममा आउनेजस्ता औपचारिक नभएर उनको आफ्नै भाषा र शैलीमा छ ।
त्यसमा वास्तविकता अनुभव गर्न सक्छन् ।
भर्खरै मात्रै राजधानीका प्रहरीले
लामो कपाल पाल्ने र मुन्द्रा लगाउनेहरूलाई देखिनसहने नीति लिएपछि युवाहरूको
समूह सामाजिक सञ्जालमा जुर्मुराए ।
टि्वटरमा प्रधानमन्त्री बाबुराम भट्टराईलाई मेन्सन गरेरै उनीहरूले प्रहरी
रवैयाको चर्को विरोध जनाए । त्यसैको मेलोमा ब्लगर आकार अनिलले आफ्नो ब्लगमा
लेखिदिए, 'नेपाल प्रहरी अब कपालको सेवामा । उनको ब्लगमा राखिएको व्यंग्य
मिश्रति छोटो टिप्पणी प्रहरीको गलत नीतिको विरोध गर्न काफी थियो ।
महिला हिंसाको विरोधमा बालुवाटार घेर्ने निर्णय गरेका युवा,
अधिकारकर्मीहरू गरेको आन्दोलनको समाचार सञ्चारमाध्यमभन्दा ब्लग र सामाजिक
सञ्जालमार्फत हिट भयो । भ्रष्टाचारको विरोधमा अनशन बसेकी शारदा भुसालको
समाचार जति ठूला सञ्चारमाध्यमले बनाए, त्यसको कैयौं गुणा बढी प्रशंसा उनले
ब्लगर र सामाजिक सञ्जाल प्रयोगकर्ताबाट पाइन् ।
विश्वमा लोकपि्रय बनेको एक दशक पनि भएको छैन, नेपालमा ब्लगिङ संस्कृति
समाजलाई चेक एन्ड ब्यालेन्स गर्ने महत्त्वपूर्ण औजारमा परिणत भएको छ । ब्लग
चलाउन जान्नेहरू कहिले पनि आवाजविहीन बनेर बस्नुपर्दैन । ब्लगमा
जल्दोबल्दो विषयमा तुरुन्त टिप्पणी लेखिहाल्ने विष्णु शर्मा भन्छन्,
'ब्लगमा जति लेख्न सक्छु अन्त कतै लेख्न सक्दिनँ ।'
उनको विचारमा ब्लगजति स्वतन्त्र अभिव्यक्तिको माध्यम अरू कुनै छैन ।
'सञ्चारमाध्यममा आफ्नै सिद्धान्त र शैली हुन्छ, ब्लगको शैली आ-आफ्नै ।
विचार आ-आफ्नै हुन्छ,' उनी भन्छन्, 'अन्य कतै आबद्ध भएर ब्लगमा जति
स्वतन्त्र लेखिँदैन ।' सामाजिक सञ्जालका जानकार उज्ज्वल आचार्यको भनाइमा
पनि ब्लग र सामाजिक सञ्जाल अहिले सञ्चारमाध्यमलाई नै चेक एन्ड ब्यालेन्स
गर्ने माध्यम बनेका छन् ।
सञ्चारमाध्यमले प्रसारण, प्रकाशन गर्ने कुनै पनि महत्त्वपूर्ण सामग्री
ब्लगकारका आँखाबाट अछुतो रहँदैन । इन्टरनेटमा पहुँच हुने र लेखनमा चासो
रहने नयाँ पुस्ता अहिले ब्लगकारिता -ब्लगिङ) मा रमाइरहेका छन् । यसको विशाल
क्षेत्र र बुलेट प्रभावका कारण हरेक ब्लगकार पत्रकारझैं अभिव्यक्तिका
माध्यम बनेका छन् ।
समाजको पहरेदार, राष्ट्रको चौथो अंग सञ्चारकर्मी र पत्रकारलाई चेक एन्ड
ब्यालेन्समा राख्न सक्ने तागत ब्लगसँग छ पनि । किनकि एउटा सञ्चारमाध्यमसँग
भएजत्तिकै पाठक एउटा ब्लगकार/ब्लगकर्मीसँग हुन सक्छ । नेपालको पहिलो ब्लगर
मानिएका ब्लगकार शालोक्यका पाठक संख्या नेपालका ठूला सञ्चारमाध्यमका ग्राहक
जत्ति नै धेरै छन् ।
तात्तातो विषयमा तुरुन्तै ब्लगिङ गर्ने उनको ब्लग साइट माइसंसारको
प्रस्तुति र शैलीका कारण यत्ति प्रख्यात भएको हो । सञ्चार विद्वान् म्याक
लुहानको सिद्धान्तलाई आधार मान्ने हो भने अबको जमाना ब्लगकै हो । 'माध्यम
नै सबथोक हो' भन्ने उनको अवधारणालाई मान्ने हो भने अबको युग आपmनो कुरा
भन्न र लेख्नका लागि उपयोग गरिने ब्लग माध्यमको हुनेछ ।
किनकि सरलता, सहजता र प्रभावका हिसाबले ब्लग नेपालजस्तो विकासोन्मुख
राष्ट्रमा पनि सञ्चारको प्रमुख हतियारका रूपमा उभिन थालिसकेको छ । नागरिक
पत्रकारितामा चासो राख्ने इन्द्रध्वज छेत्रीलाई ब्लग र सामाजिक सञ्जालले
सञ्चारमाध्यमको न्युज रुमलाई प्रभाव पारेको झैं लाग्छ ।
'सामाजिक सञ्जाललाई सञ्चारमाध्यमले दुई किसिमले प्रयोग गर्न सक्छ, एउटा
समाचारको स्रोत र अर्को प्रतिक्रियाको स्रोत,' उनी भन्छन् । नागरिक
पत्रकारिताको अवधारणालाई बढावा दिन इक्वेल एक्सेस नेपालको अगुवाइमा स्थापना
भएको मेरो रिपोर्ट डट नेटमा सातैपिच्छे छानिने सक्रिय ब्लगरको लिस्ट एक सय
जनाको बनिसकेको छ ।
'नेपालमा करिब १० हजारजति ब्लगर होलान्,' छेत्रीको अनुमान हो यो, 'तर सबै
सक्रिय छैनन् ।' सन् १९९९ तिर अभिव्यक्ति स्वतन्त्रताका कारण प्रख्यात
बनेको ब्लग नेपाल भित्रिन धेरै समय लागेन । तत्कालीन राजा ज्ञानेन्द्रले
०६० सालमा सत्ताको साँचो हातमा लिएपछि अभिव्यक्ति स्वतन्त्रताबाट कुण्ठित
नेपाली समाजले पाएको नयाँ उपहार हो, ब्लग ।
त्यही बेलादेखि नेपालमा ब्लगिङ संस्कृतिको विकास भएको पाइन्छ । सन्देश
संवाहक सञ्चारकर्मी र पत्रकारलाई अंकुश लगाउने तत्कालीन सरकारको निर्णयका
कारण नेपालमा बढी ब्लगकार उदाएको हुन सक्ने अनुमान गरिन्छ । अभिव्यक्ति
स्वतन्त्रताका लागि लोकपि्रय बनेको ब्लग, नेपालमा चेक एन्ड ब्यालेन्सको
काममा पोख्त हुन थालेको छ ।
सन् १९९७ मा जोहन बागर नामक अमेरिकनले ब्लगलाई छोटकरी नाम दिएका थिए ।
उनले प्रयोग गरेको लग द वेभ शब्दलाई सन् १९९९ मा अर्का व्यक्ति पिटर
मेहोल्जले वीलगको नाम राखिदिए । जसलाई बोलीचालीमा ब्लग भन्न थालियो । यही
ब्लग अहिले धेरैको अभिव्यक्तिको माध्यम बन्न थालेको छ ।
आफूले लागेको, देखेको र भागेका यथार्थहरू तुरुन्तै जहाँ पनि र जति पनि
समुदायमा पुर्याउन सकिने भएकैले होला, नेपालमा यसको लोकपि्रयता बढेको
बढ्यै छ । इन्टरनेटको यो डायरीलाई कसैले सार्वजनिक गराउन चाहन्छन्, कसैले
सीमित व्यक्तिहरूलाई जानकारी दिन चाहन्छन् ।
सामाजिक सञ्जालका रूपमा नेपालमा लोकपि्रय फेसबुक पनि प्रकृतिको आधारमा एक
प्रकारको ब्लग नै हो । फेसबुकले उपलब्ध गराउने आफ्नै वाल र स्पेसले पनि
यसलाई ब्लग साइट मान्दा हुन्छ । त्यहाँ युजरले आफ्ना सबै कुरा अभिव्यक्त
गर्न सक्छ । नेपाली भाषा होस् वा अंग्रेजी, ब्लगिङ गर्न नेपाली युवा पोख्त
छन् ।
उनीहरू आफ्ना भावना पोखिएका गजल र कविता मात्रै राख्दैनन् । बाल्यकालको
संस्मरणदेखि जल्दाबल्दा विषयमा खरो टिप्पणीका कारण पनि ब्लगको चर्चा हुने
गरेको छ । कसैको अंकुशबिना लेखिएका आ-आफ्नै पाराका ब्लगका अभिव्यक्ति शैली
मौलिक पहिचानका कारण पनि मन छुने हुन्छन् ।
भूगोलको सीमा नहुने र वर्षौंसम्म संग्रहणीय हुने भएकाले पनि नयाँ पुस्तामा
ब्लग लोकपि्रय बन्दै गएको छ । कसैले आफ्नो परिचय राखेर वा कसैले परिचय
गोप्य राखेर ब्लगमा सनसनी मच्चाउने सामग्री राखेका छन् । ब्लगकै कारण
इन्टरनेटमा झुम्मिने नयाँ पुस्तामा पढ्ने संस्कृति मौलाएको छ ।
ब्लगरहरू आफ्नै गन्थनमन्थन मात्रै लेख्दैनन् । विगत केही वर्षदेखि
प्रविधिको विषयमा निरन्तर ब्लगिङ गर्ने हेटौंंडाका प्रकाश भण्डारी नाफामै
छन् । आफ्नो ब्लगमा प्रविधिबारे नयाँ-नयाँ लेख र जानकारी राखिहाल्ने उनले
अरूलाई जानकारी दिनुसँगै आफ्नो आम्दानी पनि गरिरहेका छन् ।
सरलताका हिसाबले नेपालमा वल्र्डप्रेस डटकप र ब्लगर डटकमले उपलब्ध गराएका
डोमेनमा ब्लग रजिस्टर गर्नेको संख्या बढी छ । यिनैले उपलब्ध गराउने फिक्स
डिजाइन र आफैंले बनाउन सकिने कस्ट्युम डिजाइनमा विश्वभरका मानिसलाई पढाउन
सकिने भएकाले इन्टरनेटमा पहुँज भएका जो कोहीले पनि ब्लगकार गरेर ब्लगकारिता
गर्न सक्छ ।
About Me
This is personal blog of Bijay Timalsina. Bijay is a Kathmandu based Journalist associated with Kantipur Publications, the biggest media house in Nepal. Bijay writes weekly Technology column on Kantipur Daily. This blog contains some articles published on Kantipur Daily.
To know more about him :
www.facebook.com/bjtimalsina
www.twitter.com/bjtimalsina
मेरो ट्वीटर
Popular Posts
-
काठमाडौ, पुस २५ -कसैले मन नपर्ने कुरा गर्दा नाक खुम्च्याउने । खुसी हुँदा मुस्कुराउने मानवीय स्वभाव हो । हामी अवस्थाअनुसार फिस्स हाँस्ने, ...
-
Prenam, in the office of her club. हेटौंडा÷‘पढेर हात्ति ठूलो भ’को हो र ?’ भन्नेहरु धेरै छन् । तर, मकवानपुर, पदमपोखरी–१ वनस्पतिकी प्रेन...
-
बहालमा बस्नेसँग चर्को भाडा असुल्ने हेटौंडाका घरधनी (घरबेटी) ले राज्यलाई तिर्नुपर्ने कर भने छल्ने गरेका छन् । उनीहरुले भाडमा बस्नेसँग...
-
काठमाडौ, फाल्गुन १७ - मोबाइल म्यासेजिङ एप्स ह्वाटएप्सलाई फेसबुकले किनेपछि प्रविधि जगत्मा हंगामा भएको छ । १९ बिलियन डलर मूल्य तिर्ने भनि...
-
माघ २५ -भ्यालेन्टाइन डे को अर्थ बृहत् नेपाली शब्दकोशमा छैन । तर किशोरावस्थामा उक्लिइरहेका भ्यालेन्टाइन पुस्तालाई यसको परिभाषा कण्ठै ...